Opencart Müşteri Temsilcisi Eklentisi
Opencart için müşterilerinizle anlık olarak görüşebileceğiniz hızlı mesajlaşma sistemi eklentimiz. Tamamen ajax ve bütün versiyonlara uygunbir eklenti olarak geliştirildi
E-ticarette müşteri memnuniyeti en fazla önem arz eden husustur. Memnun olan bir müşteri, canlı reklam aracıdır ve sürekli alım yapacaktır. Fakat memnun olmayan bir müşteri ise potansiyel olarak zaman içinde belki binlerce müşterinizi kaybetmenize sebep olacak. İşte bu önemli soruna müşteri ile bire bir diyalog kurarak engel olma fırsatınız var. Müşteri ile birebir diyalog içerisinde bulunmak, olası sorularına cevap vererek yardım etmek ve sitenizde daha rahat bir alışveriş imkanı sunmak adına olabildiğince müşterilerle iletişimde kalmalı, en azından o anki bir sorusuna anında cevap vererek ilerleyebilmesini ve başarılı bir siparişe dönüşmesini sağlamalısınız.
Ülkemiz internet alışverişine henüz yeni giriş yapmışken, e-ticarette müşteri olarak yer almamış milyonlarca insanı da göz önüne alırsak, ilk deneyimlerini yaşarken yardıma ihtiyaç duyacakları kesindir. Peki internette kim onlara yardım edebilir ki? Fiziksel bir mağaza değil, dolayısıyla 7/24 açık bir mağaza ve gerçekten açık mı? Gerçekten müşteri güvenerek alabilecek mi? O anda siteden canlı ve aktif olduğuna dair bir veri arar müşteri. Eğer bunu hissedemez veya aktifliğe yeterince ikna olmazsa, asla alışveriş yapmayacaktır. Aslında e-ticaretin de önemli bir handikap noktasıdır bu.
Yaygın olarak kullanılan Opencart e-ticaret sistemi için geliştirmiş olduğumuz anlık mesajlaşma ve Opencart müşteri temsilcisi eklentisini sizlere tanıtmak istiyorum. Bu konuda ücretli ücretsiz olarak 3. parti sistemler mevcut. Fakat genelinde reklam içerikleri yer alıyor veya Türkçe dil sıkıntı yaşanıyor. Aşağıdaki resimde de gördüğünüz üzere tamamen opencart için özel olarak kodlanmış müşteri temsilcisi eklentimiz, sorunsuz olarak işinizi görecektir.
Yukarıdaki resimde Opencart yönetim panelindeki müşteri temsilcisi durumlarını görüyorsunuz. Müşteri temsilcisi sayısını istediğiniz kadar artırabiliyorsunuz. Ayrıca sitenin ön yüzündeki Müşteri Temsilcisi Çevirim İçi bölümü statik olarak sitenin istediğiniz konumunda görünür bir şekilde yer alıyor. Böylece yardıma ihtiyacı olan müşteri ismini yazarak doğrudan size ulaşabiliyor.
İsmini yazan müşteri, "Başla" butonuna basmasıyla birlikte yönetici panelinden konuşma penceresi otomatik olarak açılıyor ve yandaki resimde göndüğünüz "Temsilci tarafı" şeklinde konuşma alanı beliriyor. "OTURUMU AL" butonua basarak Opencart müşteri temsilciniz bu oturumu alıyor ve konuşmak için hazır hale geliyor. İlk cevap otomatik olarak müşteriye veriliyor, böylece temsilci zaman kazanmış oluyor.
Müşteri tarafında ise müşterinin rahatlıkla mesaj yazabileceği zarif bir kutu bulunuyor. Mesaj yazdıktan sonra "enter" tuşuyla gönderiliyor ve gönderildikten hemen sonra yöneticinin ekranına yazı olarak düşüyor. Bu işlem her yazı yazıldığında tekrarlanıyor.
Ek özellik olarak yeni bir mesaj alındığı anda Opencart yönetim panelinde pencere açılmasıyla beraber "beep" sesiyle temsilci uyarılıyor. Oturumu bir temsilci alana kadar "beep" sesi devam ediyor.
Ayrıca müşteri konuşmayı sonlandırdıktan sonra, başka sayfalara geçiş yapsa ve konuşma penceresini kapatsa dahi, aynı ismi tekrar yazarsa önceki konuşması hem yöneticiye hem müşteriye otomatik olarak yükleniyor. Tabiki her bir bilgisayarın verisini tutuyor ve o bilgisayar için o ismi ilişkilendirerek oturumu kurtarmış oluyor.
Temsilci isimleri de sizin tarafınızdan belirlenebiliyor. İlerleyen versiyonlarında konuşmayı puanlama gibi özellikleri de eklemeyi düşünüyoruz.
Opencart anlık mesajlaşma ve opencart müşteri temsilcisi eklentimizi edinmek için bizimle iletişim kurabilirsiniz.
Bir önceki yazımızda Opencart adete göre indrimli fiyat tablosu eklentimizden bahsetmiştik.